Att vara med valp

Vi bestämde oss ganska raskt efter att vi förlorade vår älskade schäfer Elektra att skaffa en ny hund.
Det var kanske inte självklart att det skulle bli samma ras igen men som om ett Guds finger fanns med i spelet blev det åter samma ras. Anledningen var att vi fick veta att samma uppfödare som till Elektra hade en kull helt nyfödda valpar. Det visade sig att av nio valpar fanns två tikvalpar kvar vilket lät perfekt. Sagt och gjort det blev en tur för att titta och kanske bestämma sig. Naturligtvis blev det att vi for hem efter att handpenning lagts och besked att få hämta vår nya familjemedlem i slutet av september när hon, Fanny, var åtta veckor.
Som av en händelse passerade vi på färden Sandöbron samtidigt som kaffesuget gjorde sig påmint. Det klassiska fiket "Wästerlunds" bjöd på en härlig doft av 1950-tal och gott kaffe med tillbehör. När vi därefter gick till bilen såg jag genast något intressant tvärs över vägen. En skylt förkunnade: "Bilmuseum" omgiven av olika märkesskyltar, givetvis fanns också en skylt med SAAB.
Det blev självklart ett besök och tillfälle till en påtår kaffe (ingick i entréavgiften) Ett museum som kan rekommenderas. Bilar i olika skick och ålder, motorcyklar m.m.

Nu finns Fanny hos oss. Det är som att bli småbarnsförälder igen, man kan inte släppa uppmärksamheten för då kan det hända både det ena och det andra, men det är väldigt kul att få a emot och fostra en ny hund. Jag försöker göra lite trots detta och igår hade jag bestämt mig för att fortsätta att fixa inredning och hyllor i garaget och att byta ljuddämpare på dragbilen. Det blev en rätt splittrad dag men något blev gjort. En hörnhylla inköpt på Jula
monterades. Kan säga att den verkar helt okey men är av betydligt enklare kvalitet än de hyllor jag köpt från Verktygsboden. På Biltema hittade jag den sista ställningen med lådor för mindre komponenter, också denna fick jag monterad mellan Fannys behov av lek och stoj. Någon ljuddämpare blev det inte, men idag är en annan dag.

Kommentarer